O autorze
KLUB POLKI NA OBCZYŹNIE
++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++ free counters ++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++++
ZAPISKI O NASZYM WSPÓLNYM ŻYCIU NA DOBROWOLNEJ EMIGRACJI W SZWECJI...
czwartek, 23 czerwca 2011

ZDANE!!!!!! La cuca raaaacha, la cuca raaaaacha!!!! No to teraz z pusta glowa i radoscia  w sercu i na pysiu oglaszam poczatek WAKACJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14:35, zapiski_szwedzkie
Link Komentarze (3) »
środa, 22 czerwca 2011

... dziecko od niedzieli wieczorem jest u Anitki i Jacka, baluje z ich chlopakami i Nikola, dokuczaja sobie nawzajem, ale jak sie mowi, kto sie czubi, ten sie lubi. W pn i wczoraj rozmawialismy na skypie, ale to typowy chlop, 2-3 zdania i juz nie mial z matka o czym gadac, musialam z niego wolami wyciagac. My tymczasem cieszymy sie wolnoscia odrobinke, ale w gruncie rzeczy wiele jej nie odczuwamy miedzy praca a obowiazkami domowymi oraz wstepnym szykowaniem do wyjazdu wakacyjnego.

Ale zanim wakacje czeka nas jeszcze jutrzejszy egzamin Radka (o kciuki prosimy) a potem piatkowy Midsommar, czyli nasza Noc Swietojanska, z tancami, szwedzkimi zwyczajami i wieczorkowym skladkowym polonijnym grillem.

Wyjazd w sobote. Najpierw Skania, potem Kopenhaga, Billund i Legoland oraz Lalandia, nastepnie przez Niemcy do Polski, 5dni w Legnicy, 2 w Toruniu i promem do Szwecji. Powrot w srode 13 lipca.

Podsumowujac nasza diete po 3 miesiacach na minusie u mnie 12,5kg, u Radka 23kg, w planach po wakacyjnych o ile jakims cudem ta waga sie utrzyma dla mnie jeszcze jakies 2,5kg, dla Radka ok 6-7kg. A potem bedziemy dzielnie utrwalac, Radkowi zejdzie do nastepnego roku...

Wczoraj bylo przesilenie, dzis wiec jest juz nieco krotszy dzien, ale i tak dane imponujace, wschod 2.30, zachod slonca 23.00 :-) w zasadzieod dobrych 6 tygodni w nocy nie jest zupelnie ciemno i tak bedzie jeszcze przez kilka tygodni, slonce choc schodzi ponizej horyzontu jest na tyle blisko,ze wciaz daje swiatlo. Najciemniej jest w dni pochmurne...

20:33, zapiski_szwedzkie
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 20 czerwca 2011

No wiec powtorka z krecenia kolkiem  i kolek na placu oraz straszenia na miescie 24m potworem juz w najblizszy czwartek o godz 13 czasu sundsvallskiego. Przyjaciele domu proszeni sa o trzymanie sie z daleka i 3manie kciukow, zas wrogow serdecznie zapraszamy ;-) do jeszcze mocniejszego trzymania kciukow oczywiscie.

Jedna z moich ulubionych blogopisarek zaistniala dzis refleksja nt.tego jak codziennosc z dziecmi generuje wydatki i robote w domu... sluszna uwaga...Ta o tym ze i tak za nimi tesknimy rowniez... Ja mojego generatora kosztow sprzedalam od wczoraj do przyszywanej cioci Anity i wuja Jacka, jest tam z ich chlopakami, Hubertem i Albertem, chlopakow kuzynka (mamo no a co Ci mam opowiadac, no Nicola sie zajmowalem caly dzien, skopala mnie 2 razy w tylek i raz w j... 8-D... czy to juz milos???) i dobrze sie bawi...Ja siedze przy kompie a monsz po przerzuceniu ostatnich kubikow drewna na zime kontempluje rozp... przeciwnikow w Call of duty na swojej wymarzonej ps3... Sponsor kolejnych gier mile widziany, no komu, komu bo ide do domu...

21:23, zapiski_szwedzkie
Link Komentarze (2) »
wtorek, 14 czerwca 2011

No niestety dzis niewiele brakowalo, ale zabraklo, egzamin do poprawki...

Radek zdal plac i teorie, ale na miescie pod sam koniec po prawie godzinie bezblednego jezdzenia jakis gostek busem sie wcisnal miedzy Radka i jego machine 24metrowa a wysepke, nie zwalniajac a jechal w miescie z 60 na godzine i urwal mu lusterko, wiecie takie polmetrowe malenstwo, podswietlane i podgrzewane...

Pojechali za nim, bo sie gosciu nawet nie  zatrzymal, spisali nr rejestracyjne wiec go szczapia za to na odszkodowanie, ale egzaminator kazal Radkowi jechac dalej z wiszacym lusterkiem - wiecie luuuuuzik w koncu 3 razy dziennie sie takie cos zdarza zwlaszcza na egzaminie i na rondzie z tych nerwow i stresow Radek nie ustapil pierwszenstwa innemu autu i pozamiatane, kardynalny blad, moze i mogl mu facet odpuscic, ale tego nie zrobil. Jutro bedziemy wiedziec czy zdazy zdac przed urlopem jesli bedzie wolny termin czy dopiero po.

Plus z tego jak Radkowi taki,ze sie przekonal, jak trzeba panowac nad nerwami i emocjami za kierownica, pewnie jakby nie sytuacja egzaminacyjna by sie opanowa a tak stresior go przycisnal. Nic to, za latwo by poszlo tak bez poprawek,  co to za uczen jak mowi moj dziadek bez choc jednej paly na swiadectwie, praaaawdaaaaaaa???

Jutro wysylam Dawida papiery do szkoly, bedzie sie uczyl polskiego, historii i geografii ze szkola internetowa Libratus, a jego naziemna jednostka bedzie szkola w Swidnicy.I bedzie mial legitymacje szkolna polska tadaaaaam!!! Witajcie znizki na komunikacje miejska ;-) w Polsce zalezne od posiadania legitki...

19:27, zapiski_szwedzkie
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 09 czerwca 2011

... przy wchodzeniu na 5 pietro na oddzial medycyny w szpitalu w Sollefteå, gdzie obecnie od wt stacjonuje na tza randzie czyli staz kliniczny - jakos mi zniknela... Myslicie ze ma to cos wspolnego z 12 zgubionymi kg...??? Bo w zeszlym roku pluca wypluwalam... Hmmm...

No wiem. Nie pisuje. Ale czy ja mam o czym??? Aaaaa na Hawajach bylam... Ale nieliczni ktorzy czytaja bloga juz widzieli fotki i wszystko wiedza o rybach potworach, cheseecakeach i innych ciachach, szalenstwach Fordem Mustangiem wzdluz plazy Waikkiki itp ;-) wiec o czym tu gadac...

Za 2 tyg urlop. na poczatek mamy zaproszenie od znajomem 2 lata temu poznanej na kongresie w Sztokholmie do odwiedzenia jej i jej rodzinki w Skåne, jesli wyjdzie to stamtad juz tylko rzut beretem do Köpenhamn czyli Kopenhagi, gdzie stacjonujemy od 27go do 30go czerwca. I kolejny rzut do Lalandii i Legolandu, tam razem z familja Tarasiukow bedziemy sie bawic, szalec, podziwiac i rocznice slubu 12 swietowac. A 3go lipca przez Niemcy do Legnicy do rodzinki, na 5 dni, i znajomych podwiedzac i zakupki porobic i jeszcze 2 dni w Toruniu u Alinki, Alicji, Wojtusia i malej Natalki, ktora bedziemy mieli niewymowna przyjemnosc poznac osobiscie :-) i 12go lipca witaj Skandynawio, promem do Szwecji plyniemy...

Takze urlop pelen planow, przygod i podrozowania, no moze jeszcze i innnych rzeczy na p ... :-P

A we wtorek egzamin praktyczny Radka z jazdy z przyczepka malenka, podejscie pierwsze. Kciuki poprosimy!!! zeby bylo tez ostatnim...

Papa...